Každé dieťa si zaslúži ten najlepší štart do života
Materské mlieko nie je len kľúčom k dobrému štartu do života, ale zároveň je zdrojom obrovského množstva pozitívnych výhod, ktoré nás sprevádzajú po celý život. Dojčenie je zásadnou nutnosťou pre zdravie celej populácie, je tiež jedným z najúčinnejších preventívnych zdravotných opatrení pre deti i matky, a to bez ohľadu na to, v ktorej časti sveta žijú. WHO a UNICEF odporúčajú výlučné dojčenie po dobu šiestich mesiacov.
Spoločnosť Medela toto odporúčanie plne podporuje. V roku 1981 prijalo Svetové zdravotnícke zhromaždenie Medzinárodný kódex WHO pre uvádzanie náhrad materského mlieka na trh, a to ako odporúčanie. Pod pojmom "Kódex" sa rozumie súbor odporúčaní navrhnutých pre reguláciu uvádzania náhrad materského mlieka, fliaš a gumených cumlíkov na trh. Podporuje bezpečnú a primeranú výživu dojčiat tým, že chráni a propaguje dojčenie.
Záväzok k dojčeniu už od roku 1961
Od založenia spoločnosti Medela v roku 1961 bola podpora dojčiacich matiek jadrom všetkého, čo vo firme robíme. Náš zakladateľ Olle Larsson urobil z tohto záväzku stredobod poslania firmy, keď v roku 1981 spísal sľub spoločnosti na podporu dojčenia:
"Sľubujeme svoju oddanosť dojčeniu ako najlepšej forme výživy pre dojčatá i ich rodiny. Ďalej sa zaväzujeme, že naše doplnkové výrobky pre dojčenie a literatúra nebudú nikdy použité na to, aby ovplyvňovali matky k prechodu z dojčenia na dojčenskú výživu. Ani propagačná literatúra a príslušenstvo pre dojčenie nesmie byť žiadnym spôsobom použité na propagáciu náhradnej dojčenskej mliečnej výživy."
To isté platí aj dnes. Približne 1 800 našich zamestnancov po celom svete ctí a dodržiava naše nasledujúce vyhlásenie: „Sme tu preto, aby sme prostredníctvom celoživotných výhod materského mlieka zlepšili zdravie matiek a detí," a tiež naše poslanie a sľub značky, „Byť popredným svetovým partnerom a obhajcom materského mlieka."
V súlade s týmto poslaním zaujímame holistický prístup, ktorý sa usiluje o nasledovné:
- Prostredníctvom vedy a výskumu lepšie porozumieť ľudskej laktácii
- Celosvetová lepšia podpora zdravotníckych pracovníkov prostredníctvom vzdelávania
- Prostredníctvom vzdelávania a služieb podporovať matky vo všetkých fázach procesu dojčenia
- Poskytovanie najlepších výrobkov pre odsávanie materského mlieka a kŕmenie.
Dávame matkám podporu, ktorú naliehavo potrebujú
Počas posledných 50 rokov sme detailne pochopili, akú cestu musia matky počas dojčenia absolvovať a akým praktickým problémom a výzvam sú vystavené, a ako to môže viesť už v samotnom začiatku procesu dojčenia k výraznému poklesu počtu dojčiacich matiek. Z tohto dôvodu poskytujeme škálu riešení - od výrobkov a služieb až po včasné oslovenie matiek s ponukou vzdelávania a podpory - až k pomoci, ako bezproblémovo začleniť dojčenie do ich bežného života.
Medela sa zaslúžila o to, aby sa do popredia záujmu dostalo odsávanie materského mlieka. Ide však o oveľa viac než len odsávačky materského mlieka, pretože ponúkame kompletný systém podpory dojčenia, vrátane špeciálnej fľaše (SNS): fľaša pre deti so špeciálnymi potrebami alebo enterálny systém pre kŕmenie, ktorý pomáha slabším a chorým deťom prijímať materské mlieko.
Pre rodiny, ktoré sa spoliehajú na odsávačky, sú tieto produkty dôležitou súčasťou plánu dojčenia. A tiež fľaše a cumlíky sú teda nevyhnutnou súčasťou celého systému.
A preto, aby sme plne matky podporili ponukou kompletného riešenia, budeme aj naďalej v našej rade Essentials ponúkať fľaše a cumlíky na materské mlieko. Ako spoločnosť zameraná na výskum poskytujeme informácie založené na výsledkoch výskumu o tom, ako správne používať fľaštičky a cumlíky, rovnako ako odsávačky a ďalšie ponúkané výrobky. Pretože investujeme do vývoja praktík, ktoré sú založené na vedeckých dôkazoch, sme prepojení s výskumnými pracovníkmi, zdravotníkov, matkami, rodinami a lekármi po celom svete, ktorí robia všetko, čo môžu, aby pomohli matkám dojčiť a deťom piť materské mlieko svojich mamičiek.
Náš záväzok dodržiavať odporúčania WHO týkajúce sa dojčenia a ciele Kódexu WHO
Medzi komerčnými spoločnosťami sme jedným z najväčších priaznivcov dojčenia a bezvýhradne a úprimne podporujeme odporúčania WHO týkajúce sa dojčenia. Okrem toho sme plne oddaní cieľom Kódexu WHO. Neustále a rozhodne podporujeme matky, deti a celé rodiny na ich ceste dojčením a rezolútne sa vyhýbame propagácii náhrad materského mlieka.
Nové marketingové smernice
Okrem toho sme pripravili nové marketingové smernice pre materiály, ktoré sa zaoberajú kŕmením dojčiat (fľaštičky a cumlíky). Naším cieľom je:
- Posilniť svoju podporu odporúčaní WHO ohľadom dojčenia prostredníctvom zodpovedajúcej a ľahko rozpoznateľnej ikony s odkazom na webovú stránku s podrobnými informáciami pre zákazníkov.
- Zabezpečiť, aby v žiadnom z marketingových materiálov zaoberajúcich sa kŕmením z fliaš a cumlíkov nedochádzalo k idealizácii kŕmenia fľašou. To znamená, že:
- nebudeme robiť žiadne vyhlásenia, ktoré by naznačovali podobnosť s dojčením
- na materiáloch súvisiacich so cumlíkmi a fľaštičkami nebudú kojenci pijúci z fľaštičiek
- fľaštičky na skladovanie materského mlieka budú zobrazované v súvislosti s odsávaním.
Podrobné pokyny, ktoré jasne vyjadrujú náš záväzok voči dojčiacim matkám a poskytujú rámec pre naše komunikačné aktivity, si prečítajte na našich webových stránkach.
Aj naďalej sa budeme riadiť svojím vyhlásením a propagáciou celoživotných výhod spojených s dojčením a materským mliekom a budeme usilovať o lepšie zdravie mamičiek aj ich detí a urobíme všetko, čo je v našich silách, aby sme im umožnili dojčiť svoje deti čo najdlhšie.
Baar, Švajčiarsko, 26. marca 2020
Michael Larsson, prezident a delegát správnej rady
Annette Brüls, generálna riaditeľka Medela AG